A köddé vált ügyfél legendája

Amíg a logódat tervezteted, fontos, hogy üzletileg és emberileg is partnere legyél a kivitelezőnek. Nézzük meg, mik azok a dolgok, amiket mindenképp kerülnöd kell, ha sikeres együttműködést szeretnél végigvinni.

Foggal-körömmel ragaszkodás


Hasznos lehet, ha már van egy nagyjábóli elképzelésed álmaid logójáról. De ha dizájn szempontból nem működik, vagy túl maradi, esetleg gagyi hatást kelt, légy kész elengedni. Kérd ki a grafikus csapat véleményét, és fogadd el, ha leszavazzák. Konkrétumok helyett jobb, ha arról beszélsz, milyen érzést szeretnél kelteni a befogadó félben, és milyen üzenetet akarsz átadni. Ki tudja, lehet, hogy a dizájnernek olyan ötlete támad, ami felülmúlja a korábbi elképzeléseidet?

Gyeplő a kézben


Ha bizalmat szavazol a tervező(k)nek, engedd, hogy ő vezesse a projektet. Mindig mondd el az észrevételeidet, de ne vedd ki a kezéből a gyeplőt, mert ha jobban tudnád nála, már rég elkészült volna a logód, és nem a húsz évvel ezelőtt összetákoltat használnád. Ellenőrizd a munkáját, ha ettől vagy nyugodt, kérj betekintést a folyamatokba, de ne Te legyél a szakértő. Ízlelgessük a “megbízó” kifejezést. Megbízok valakit egy feladattal, pontosabban rábízom a terhet. Így tekints a közös munkára. Hidd el, attól nem lesz jobb a végeredmény, ha lépten-nyomon utasítod a kivitelezőt.

Zéró kommunikáció


Ghosting, avagy a hirtelen köddé válás. Ez az a helyzet, amikor nem válaszolsz az üzenetekre, a megbeszélt időpontban nem veszed fel a telefont, közben ketyeg az óra, a kivitelező meg fogja a fejét (tépi a haját), hogy mitévő legyen. Jellemzően minden együttműködésnek van egy időkerete, amivel ha jól sáfárkodunk, akár a vártnál gyorsabban is elkészülhet egy munka. Ha viszont megakad a kommunikáció, ott jócskán elhúzódhatnak a munkálatok, és akár a teljes együttműködés is mehet a kukába, például a szerződés megszegése miatt.

Ha úgy érzed, ezek a szempontok számodra is elfogadhatóak, jelentkezz az ingyenes konzultációra, és álmodjuk meg a céged tökéletes logóját!

Ezeket már olvastad?

Kreatív munkák, napon szárított fecske alsók

Minden kreatív projekt egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, megrendelőnek és kivitelezőnek egyaránt. Amikor megkérdezik tőlem, hogy “na és tudtok ennél ütősebbet” (mutatva a jelenlegi céges...

Így leszel szakértő az ügyfeled szemében

A tökéletes fúzió Az ügyfeled a világ legjobb logóját akarja, ami karakterrel, megjegyezhetőséggel ruházza fel a cégét, és nem utolsó sorban a vásárlók figyelmét is...