Amíg a logódat tervezteted, fontos, hogy üzletileg és emberileg is partnere legyél a kivitelezőnek. Nézzük meg, mik azok a dolgok, amiket mindenképp kerülnöd kell, ha sikeres együttműködést szeretnél végigvinni.
Foggal-körömmel ragaszkodás
Hasznos lehet, ha már van egy nagyjábóli elképzelésed álmaid logójáról. De ha dizájn szempontból nem működik, vagy túl maradi, esetleg gagyi hatást kelt, légy kész elengedni. Kérd ki a grafikus csapat véleményét, és fogadd el, ha leszavazzák. Konkrétumok helyett jobb, ha arról beszélsz, milyen érzést szeretnél kelteni a befogadó félben, és milyen üzenetet akarsz átadni. Ki tudja, lehet, hogy a dizájnernek olyan ötlete támad, ami felülmúlja a korábbi elképzeléseidet?
Gyeplő a kézben
Ha bizalmat szavazol a tervező(k)nek, engedd, hogy ő vezesse a projektet. Mindig mondd el az észrevételeidet, de ne vedd ki a kezéből a gyeplőt, mert ha jobban tudnád nála, már rég elkészült volna a logód, és nem a húsz évvel ezelőtt összetákoltat használnád. Ellenőrizd a munkáját, ha ettől vagy nyugodt, kérj betekintést a folyamatokba, de ne Te legyél a szakértő. Ízlelgessük a “megbízó” kifejezést. Megbízok valakit egy feladattal, pontosabban rábízom a terhet. Így tekints a közös munkára. Hidd el, attól nem lesz jobb a végeredmény, ha lépten-nyomon utasítod a kivitelezőt.
Zéró kommunikáció
Ghosting, avagy a hirtelen köddé válás. Ez az a helyzet, amikor nem válaszolsz az üzenetekre, a megbeszélt időpontban nem veszed fel a telefont, közben ketyeg az óra, a kivitelező meg fogja a fejét (tépi a haját), hogy mitévő legyen. Jellemzően minden együttműködésnek van egy időkerete, amivel ha jól sáfárkodunk, akár a vártnál gyorsabban is elkészülhet egy munka. Ha viszont megakad a kommunikáció, ott jócskán elhúzódhatnak a munkálatok, és akár a teljes együttműködés is mehet a kukába, például a szerződés megszegése miatt.
Ha úgy érzed, ezek a szempontok számodra is elfogadhatóak, jelentkezz az ingyenes konzultációra, és álmodjuk meg a céged tökéletes logóját!
Nem hiszek a sablonokban. “Copy-pastelni” maximum szakdogát szokás (vicc), de a vizuális köntösödnek egyediséget kell tükröznie. Tudod; ahogy nincs két egyforma ember, úgy a céged identitását is a napnál világosabban kell hangsúlyozni.