Az ütős logódizájn első lépése

Nem csókolgat a múzsa

Amikor az ügyfelekkel beszélünk, 10-ből 9 alkalommal azt kérik, “valami ütőset” csináljunk. Nekünk pedig az a feladatunk, hogy ennek az elvárásnak megfelelve maradandót, és lehetőleg formabontót alkossunk. Ahhoz, hogy a logód évtizedekig képviselje a cégedet, egy olyan dizájnnak kell megszületnie a tervezőasztalon, ami megragad a vásárlók emlékezetében. A hatékonyság (részben) a wow-érzésben mérhető: megfog a logó, vagy hidegen hagy?

A hatékonysághoz nem árt egy nagy adag kreativitás, de emellett sokkal inkább hagyatkozunk a tudatos tervezési stratégiára, semmint a múzsa áldott csókjára. Szóval ha a logódizájnerről valamit patakparti fűzfa alatt merengő, vázlatfüzetbe skiccelős eldorádós hippi jutott eszedbe, ki kell, hogy ábrándítsalak: ennél sokkal földhözragadtabb a tervezési folyamat – oké, a vázlatfüzet stimmel.

Csukott szemmel dartsozás helyett

Meg fogsz lepődni, de az ütős logó előfeltétele nem valami hétpecsétes titokban rejlik. Kellő mennyiségű infó: erre van szükség egy profi logóhoz. Ezt szokás inputnak nevezni, amit jellemzően egy brief formájában összesítünk. Gyakori hiba, hogy sokan e-mailben váltanak két szót az ügyféllel, és már fejest is ugranak a melóba. Olyan ez, mintha egy épület tervezőjének annyit mondanál, hogy “kétszáz négyzetméter, kicsi garázs”. Lehet, hogy pont eltalálja az ízlésedbe – van rá úgy fél százalék esélye.

Fontos, hogy a grafikus csapat mélységében megértse a vállalkozásodat. A logód lesz az első, amiről eszébe jutsz a vásárlóidnak – gondolod, ehhez elég, ha annyi infót küldesz, hogy mi a céged neve, és melyik szín a kedvenced?

Mélyebbre ásunk!

Eleinte nálunk is előfordult, hogy nem kaptunk elegendő inputot, aztán csodálkoztunk, hogy csukott szemmel nem találunk a darts tábla közepébe. Ezért vezettük be azt a rendszert, hogy minden egyes projekt előtt külön egy órán keresztül személyesen (legalább egy videóhívásban) beszélünk az ügyféllel, hogy megismerjük őt, a vállalkozását, az ügyfeleit, a vízióját. Így fogjuk látni a nagy képet, így mi is inspirálódunk, már a megbízás első fázisában.

Szeretnél egy maradandó logóval bevésődni a vásárlóid fejébe? Írj egy üzenetet, és ismerjük meg egymást!

Ezeket már olvastad?

Így leszel szakértő az ügyfeled szemében

A tökéletes fúzió Az ügyfeled a világ legjobb logóját akarja, ami karakterrel, megjegyezhetőséggel ruházza fel a cégét, és nem utolsó sorban a vásárlók figyelmét is...

Kreatív munkák, napon szárított fecske alsók

Minden kreatív projekt egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, megrendelőnek és kivitelezőnek egyaránt. Amikor megkérdezik tőlem, hogy “na és tudtok ennél ütősebbet” (mutatva a jelenlegi céges...