Nem csókolgat a múzsa
Amikor az ügyfelekkel beszélünk, 10-ből 9 alkalommal azt kérik, “valami ütőset” csináljunk. Nekünk pedig az a feladatunk, hogy ennek az elvárásnak megfelelve maradandót, és lehetőleg formabontót alkossunk. Ahhoz, hogy a logód évtizedekig képviselje a cégedet, egy olyan dizájnnak kell megszületnie a tervezőasztalon, ami megragad a vásárlók emlékezetében. A hatékonyság (részben) a wow-érzésben mérhető: megfog a logó, vagy hidegen hagy?
A hatékonysághoz nem árt egy nagy adag kreativitás, de emellett sokkal inkább hagyatkozunk a tudatos tervezési stratégiára, semmint a múzsa áldott csókjára. Szóval ha a logódizájnerről valamit patakparti fűzfa alatt merengő, vázlatfüzetbe skiccelős eldorádós hippi jutott eszedbe, ki kell, hogy ábrándítsalak: ennél sokkal földhözragadtabb a tervezési folyamat – oké, a vázlatfüzet stimmel.
Csukott szemmel dartsozás helyett
Meg fogsz lepődni, de az ütős logó előfeltétele nem valami hétpecsétes titokban rejlik. Kellő mennyiségű infó: erre van szükség egy profi logóhoz. Ezt szokás inputnak nevezni, amit jellemzően egy brief formájában összesítünk. Gyakori hiba, hogy sokan e-mailben váltanak két szót az ügyféllel, és már fejest is ugranak a melóba. Olyan ez, mintha egy épület tervezőjének annyit mondanál, hogy “kétszáz négyzetméter, kicsi garázs”. Lehet, hogy pont eltalálja az ízlésedbe – van rá úgy fél százalék esélye.
Fontos, hogy a grafikus csapat mélységében megértse a vállalkozásodat. A logód lesz az első, amiről eszébe jutsz a vásárlóidnak – gondolod, ehhez elég, ha annyi infót küldesz, hogy mi a céged neve, és melyik szín a kedvenced?
Mélyebbre ásunk!
Eleinte nálunk is előfordult, hogy nem kaptunk elegendő inputot, aztán csodálkoztunk, hogy csukott szemmel nem találunk a darts tábla közepébe. Ezért vezettük be azt a rendszert, hogy minden egyes projekt előtt külön egy órán keresztül személyesen (legalább egy videóhívásban) beszélünk az ügyféllel, hogy megismerjük őt, a vállalkozását, az ügyfeleit, a vízióját. Így fogjuk látni a nagy képet, így mi is inspirálódunk, már a megbízás első fázisában.
Szeretnél egy maradandó logóval bevésődni a vásárlóid fejébe? Írj egy üzenetet, és ismerjük meg egymást!
Nem hiszek a sablonokban. “Copy-pastelni” maximum szakdogát szokás (vicc), de a vizuális köntösödnek egyediséget kell tükröznie. Tudod; ahogy nincs két egyforma ember, úgy a céged identitását is a napnál világosabban kell hangsúlyozni.