Így emlékszik rád a vevőd

Lássuk, hogyan érheted el, hogy tartósan bevésődj a vásárlóidnál! Vigyázat: pofonegyszerű tippek!

Hatalmas a reklámzaj, emiatt a fogyasztók szűrik az információt. Te sem jegyzel meg minden hirdetést, amit átgörgetsz, és valószínűleg fogalmad sincs, mi volt a felirat a plakáton, ami mellett legutóbb elhajtottál.

Szomorú hírem van, de a céged sem fog nagyobb figyelmet kapni a többinél, ha a szétszórt vásárlói fókuszt nem tartod szem előtt. Az a feladatod, hogy a vevőd emlékezetébe jobban bevésődj az átlagnál, hogy könnyebben azonosítson. Így amikor legközelebb vásárlói döntést hoz, szimpatikus, ismerős alternatíva leszel a számára. Tudod, amit ismerünk, abban jobban bízunk.

Gondolom nem leplek meg azzal, hogy ezt a szimpátiát a logóddal érheted el. És most beszéljünk a logódról.

Valljuk, hogy egy logó akkor ütős, ha különböző szombólumokat gyúrunk össze. Kell a “wao” érzés, amikor ránézünk, és ha ez megvan, akkor lesz könnyen azonosítható a brand. Igen, sokan csak tipográfiát használnak, és megvan annak is a miértje, és haszna.

De azt gondolom, mindig érdemes önmagunkból kiindulni. Te mit jegyzel meg jobban? A meghökkentően ütőset, vagy az átlagosan elegánsat?

Mire emlékszel a múlt hét eseményeiből? Az átlagosra, a repetitív történésekre? Vagy arra, amik kiugró volt, ami kizökkentett a hétköznapi rutinból: elgondolkodtatott, megnevettetett, letaglózott, stb.

Nem kell pszichológusnak lenni ahhoz, hogy felmérd: extra élményt kell nyújtanod a vevőidnek, már akkor, amikor még csak az arculatoddal találkoznak – így maradsz meg tartósan az emlékezetükben.

Törekedj arra, hogy legyen valami plusz fűszer, egy kis csavar a logódban. Ha kilenc szürke versenytárs áll körülötted, legyél te a rikító zöld – na jó, az nem mindig működik, a lényeg, hogy tűnj ki a tömegből!

Minden egyes logóprojektünk különböző dizájnelemek összegyúrásából áll, ez afféle védjegyemmé vált, és ezért keresnek meg legtöbbször. Ha úgy érzed, eljött az idő, hogy kilépj a szürke zónából, írj egy üzenetet!

Ezeket már olvastad?

A köddé vált ügyfél legendája

Amíg a logódat tervezteted, fontos, hogy üzletileg és emberileg is partnere legyél a kivitelezőnek. Nézzük meg, mik azok a dolgok, amiket mindenképp kerülnöd kell, ha...

Kreatív munkák, napon szárított fecske alsók

Minden kreatív projekt egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, megrendelőnek és kivitelezőnek egyaránt. Amikor megkérdezik tőlem, hogy “na és tudtok ennél ütősebbet” (mutatva a jelenlegi céges...