Lássuk, hogyan érheted el, hogy tartósan bevésődj a vásárlóidnál! Vigyázat: pofonegyszerű tippek!
Hatalmas a reklámzaj, emiatt a fogyasztók szűrik az információt. Te sem jegyzel meg minden hirdetést, amit átgörgetsz, és valószínűleg fogalmad sincs, mi volt a felirat a plakáton, ami mellett legutóbb elhajtottál.
Szomorú hírem van, de a céged sem fog nagyobb figyelmet kapni a többinél, ha a szétszórt vásárlói fókuszt nem tartod szem előtt. Az a feladatod, hogy a vevőd emlékezetébe jobban bevésődj az átlagnál, hogy könnyebben azonosítson. Így amikor legközelebb vásárlói döntést hoz, szimpatikus, ismerős alternatíva leszel a számára. Tudod, amit ismerünk, abban jobban bízunk.
Gondolom nem leplek meg azzal, hogy ezt a szimpátiát a logóddal érheted el. És most beszéljünk a logódról.
Valljuk, hogy egy logó akkor ütős, ha különböző szombólumokat gyúrunk össze. Kell a “wao” érzés, amikor ránézünk, és ha ez megvan, akkor lesz könnyen azonosítható a brand. Igen, sokan csak tipográfiát használnak, és megvan annak is a miértje, és haszna.
De azt gondolom, mindig érdemes önmagunkból kiindulni. Te mit jegyzel meg jobban? A meghökkentően ütőset, vagy az átlagosan elegánsat?
Mire emlékszel a múlt hét eseményeiből? Az átlagosra, a repetitív történésekre? Vagy arra, amik kiugró volt, ami kizökkentett a hétköznapi rutinból: elgondolkodtatott, megnevettetett, letaglózott, stb.
Nem kell pszichológusnak lenni ahhoz, hogy felmérd: extra élményt kell nyújtanod a vevőidnek, már akkor, amikor még csak az arculatoddal találkoznak – így maradsz meg tartósan az emlékezetükben.
Törekedj arra, hogy legyen valami plusz fűszer, egy kis csavar a logódban. Ha kilenc szürke versenytárs áll körülötted, legyél te a rikító zöld – na jó, az nem mindig működik, a lényeg, hogy tűnj ki a tömegből!
Minden egyes logóprojektünk különböző dizájnelemek összegyúrásából áll, ez afféle védjegyemmé vált, és ezért keresnek meg legtöbbször. Ha úgy érzed, eljött az idő, hogy kilépj a szürke zónából, írj egy üzenetet!
Nem hiszek a sablonokban. “Copy-pastelni” maximum szakdogát szokás (vicc), de a vizuális köntösödnek egyediséget kell tükröznie. Tudod; ahogy nincs két egyforma ember, úgy a céged identitását is a napnál világosabban kell hangsúlyozni.