A tökéletes fúzió
Az ügyfeled a világ legjobb logóját akarja, ami karakterrel, megjegyezhetőséggel ruházza fel a cégét, és nem utolsó sorban a vásárlók figyelmét is magára vonja. Vannak azok a megrendelők, akik határozott elképzelésekkel érkeznek, és nyíltan megmondják, hogy s mint szeretnék.
Ez teljesen rendben van, sőt, örülj, ha lelkes az ügyfeled – és nem ghostingol hetekig. Mégis érdemes tisztázni már az elején, mielőtt vérrel (na jó, aláírással) szentesítenétek az együttműködést, hogy nem véletlenül Te vagy a kivitelező: a logótervezés a Te asztalod.
Mi ezt úgy intézzük, hogy megkérjük az ügyfelet, mindig mondja el a meglátását, viszont legyen befogadó a tőlünk érkező szakmai szempontokra, mert nekünk azok alapján kell mérlegelnünk minden egyes lépést a tervezés során. Ilyenkor még hozzátesszük, hogy ez a fúzió eredményezhet egy olyan logót, ami akár évtizedekig képviselheti a céget – és ilyenkor nagy bólintásokat szoktunk kapni.
Érvek és türelem
Ha az ügyfél azt kéri, tegyél bele még négy színt a logóba, türelmesen indokold meg neki, miért nézne ki gagyin a 4-5 árnyalattal telepakolt logó. FONTOS: csak akkor leszel szakértő a megbízó szemében, ha reagálsz az észrevételeire, a javaslataidat és/vagy döntéseidet pedig könnyen emészthető érvekkel támasztod alá. Szóval csak semmi szakmázás, nyugodtan maradj a konyhanyelvnél!
Lehet, hogy Neked evidens, miért PNG-ben küldöd át a logót, de ha az ügyfél számára nem, és csak annyi reakciót kap Tőled, hogy “mert így kell”, azzal könnyen elmérgesedhet a viszony, hiszen a másik fél úgy érzi, nincs türelmed hozzá – és még hülyének is tartod. Próbáld így: Kedves László! Jogos a kérdés, hiszen rengeteg formátumban elküldhetnénk a logódat. A PNG a transzparenciát támogató formátum, magyarán az, amelyikben a logód körbe van vágva. Ha így küldjük el Neked, nem lesz egy fehér négyzet a logód mögött, hanem csak a grafika. Ha további kérdésed lenne, keress bizalommal!
Minden jó, ha a végéig jó
Ugye mennyivel másabb így? Legyél Te a jó fej fogorvos, aki nem él vissza tudásával, és latin szavak halmozása helyett korrektül, türelmesen kommunikál a páciensével. A logótervezés egy magas fokú bizalmat feltételez: egy cég kommunikációjának fő építőeleme az arculat, aminek a logó adja a gerincét. Minden egyes telefonhívás vagy üzenetváltás egy lehetőség, hogy kiépítsd a szakértői státuszodat. Ha erre külön odafigyelsz, egy mindkét fél számára kellemes és eredményes együttműködést fogsz levezényelni, aminek a végén akár nem kevés ajánlást is kaphatsz majd.
Nincs meg a logó, ami beleég a vásárlóid emlékezetébe? Dobj egy üzenetet, és rakjuk össze álmaid arculatát!
Nem hiszek a sablonokban. “Copy-pastelni” maximum szakdogát szokás (vicc), de a vizuális köntösödnek egyediséget kell tükröznie. Tudod; ahogy nincs két egyforma ember, úgy a céged identitását is a napnál világosabban kell hangsúlyozni.