Így leszel szakértő az ügyfeled szemében

A tökéletes fúzió


Az ügyfeled a világ legjobb logóját akarja, ami karakterrel, megjegyezhetőséggel ruházza fel a cégét, és nem utolsó sorban a vásárlók figyelmét is magára vonja. Vannak azok a megrendelők, akik határozott elképzelésekkel érkeznek, és nyíltan megmondják, hogy s mint szeretnék.

Ez teljesen rendben van, sőt, örülj, ha lelkes az ügyfeled – és nem ghostingol hetekig. Mégis érdemes tisztázni már az elején, mielőtt vérrel (na jó, aláírással) szentesítenétek az együttműködést, hogy nem véletlenül Te vagy a kivitelező: a logótervezés a Te asztalod.

Mi ezt úgy intézzük, hogy megkérjük az ügyfelet, mindig mondja el a meglátását, viszont legyen befogadó a tőlünk érkező szakmai szempontokra, mert nekünk azok alapján kell mérlegelnünk minden egyes lépést a tervezés során. Ilyenkor még hozzátesszük, hogy ez a fúzió eredményezhet egy olyan logót, ami akár évtizedekig képviselheti a céget – és ilyenkor nagy bólintásokat szoktunk kapni.

Érvek és türelem

Ha az ügyfél azt kéri, tegyél bele még négy színt a logóba, türelmesen indokold meg neki, miért nézne ki gagyin a 4-5 árnyalattal telepakolt logó. FONTOS: csak akkor leszel szakértő a megbízó szemében, ha reagálsz az észrevételeire, a javaslataidat és/vagy döntéseidet pedig könnyen emészthető érvekkel támasztod alá. Szóval csak semmi szakmázás, nyugodtan maradj a konyhanyelvnél!

Lehet, hogy Neked evidens, miért PNG-ben küldöd át a logót, de ha az ügyfél számára nem, és csak annyi reakciót kap Tőled, hogy “mert így kell”, azzal könnyen elmérgesedhet a viszony, hiszen a másik fél úgy érzi, nincs türelmed hozzá – és még hülyének is tartod. Próbáld így: Kedves László! Jogos a kérdés, hiszen rengeteg formátumban elküldhetnénk a logódat. A PNG a transzparenciát támogató formátum, magyarán az, amelyikben a logód körbe van vágva. Ha így küldjük el Neked, nem lesz egy fehér négyzet a logód mögött, hanem csak a grafika. Ha további kérdésed lenne, keress bizalommal!

Minden jó, ha a végéig jó

Ugye mennyivel másabb így? Legyél Te a jó fej fogorvos, aki nem él vissza tudásával, és latin szavak halmozása helyett korrektül, türelmesen kommunikál a páciensével. A logótervezés egy magas fokú bizalmat feltételez: egy cég kommunikációjának fő építőeleme az arculat, aminek a logó adja a gerincét. Minden egyes telefonhívás vagy üzenetváltás egy lehetőség, hogy kiépítsd a szakértői státuszodat. Ha erre külön odafigyelsz, egy mindkét fél számára kellemes és eredményes együttműködést fogsz levezényelni, aminek a végén akár nem kevés ajánlást is kaphatsz majd.

Nincs meg a logó, ami beleég a vásárlóid emlékezetébe? Dobj egy üzenetet, és rakjuk össze álmaid arculatát!

Ezeket már olvastad?

Kreatív munkák, napon szárított fecske alsók

Minden kreatív projekt egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, megrendelőnek és kivitelezőnek egyaránt. Amikor megkérdezik tőlem, hogy “na és tudtok ennél ütősebbet” (mutatva a jelenlegi céges...

Az ütős logódizájn első lépése

Nem csókolgat a múzsa Amikor az ügyfelekkel beszélünk, 10-ből 9 alkalommal azt kérik, “valami ütőset” csináljunk. Nekünk pedig az a feladatunk, hogy ennek az elvárásnak...