Kreatív munkák, napon szárított fecske alsók

Minden kreatív projekt egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, megrendelőnek és kivitelezőnek egyaránt. Amikor megkérdezik tőlem, hogy “na és tudtok ennél ütősebbet” (mutatva a jelenlegi céges logót) full őszintén megmondom, hogy fogalmam sincs. Bízom benne, a tapasztalat is azt mutatja, de előbb meg kell ismernünk a céget jobban.

Zero bullsh*t

Nincsenek jegesből kirántható megoldások, ami 10-ből 10 cégnél működik. A briefelés során kapunk egy átfogó képet a vállalatról, annak víziójáról, múltjáról, célközönségéről stb. Amíg ez nincs meg, kár is beszélni az arculatról. Ha ez pipa, utána tudunk gondolkozni azon, hogy ezt a sokösszetevős képet milyen szimbólum rendszerrel tudjuk a lehető legérthetőbben, logóba sűrítve átadni.

Nem véletlenül posztolok (Dani) heti szinten logó munkákat. Egyrészt nem szeretek nagy szavakkal, és bullsh*t ígéretekkel dobálózni: megmutatom, milyen projektek kerültek ki a kezem közül, beszéljenek azok helyettem. Másrészt minden dizájnernek/dizájner ügynökségnek van egy saját stílusa, amit fontos, hogy a megbízó minél több munkán keresztül megismerhessen. Nekem ezek a flat dizájnok fekszenek, a különböző dizájnelemek egyedi összegyúrása, ez az, ami a védjegyemmé vált.


Kilóra mérhető kreativitás?

Na de honnan tudhatom, hogy ütős lesz a logóm?! A kérdés jogos, de amíg nem készül el a dizájn, az ügyfél nem kap kézzelfogható bizonyítékot. A kreativitásnak nincs mértékegysége – emiatt az árazás sem magától értetődő – és a nap végén egy, a Te kreativitásod szülte szellemi terméket kell megfeleltetni a megbízó ízlésének. Na ez a kemény, nem a napon kiszárított fecske alsó.

Ha azonban látja a megrendelő, hogy már jó párszor sikeresen ugrottál az ismeretlenbe (referencia munkák, ajánlások), azt feltételezi, hogy rutinod van a pályán. És akinek rutinja van, az diktálhat, és még az ügyfél ízlését is finoman, de terelheti. Ha erre nem nyitott a megbízód, könnyen találhatod magad a klasszikus befőttes-nagymamás szerepcserében.

Van még kérdésed logótervezés kapcsán? Írj egy üzenetet, és ismerkedjünk meg!

Ezeket már olvastad?

Az ütős logódizájn első lépése

Nem csókolgat a múzsa Amikor az ügyfelekkel beszélünk, 10-ből 9 alkalommal azt kérik, “valami ütőset” csináljunk. Nekünk pedig az a feladatunk, hogy ennek az elvárásnak...

A köddé vált ügyfél legendája

Amíg a logódat tervezteted, fontos, hogy üzletileg és emberileg is partnere legyél a kivitelezőnek. Nézzük meg, mik azok a dolgok, amiket mindenképp kerülnöd kell, ha...